Ένας σταθμός για την Ειρήνη

Το 1980 ο στόχος του Κων. Καραμανλή για την δημιουργία αθλητικών υποδομών γίνεται πράξη με την θεμελίωση του Ολυμπιακού Σταδίου Αθηνών. Το όραμα τότε ήθελε μια σύγχρονη εγκατάσταση που θα μπορούσε να φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες και πάλι στην Ελλάδα.
Η περιοχή του Αμαρουσίου είχε έναν επιπλέον συμβολισμό. Πέρα από την κοντινή απόσταση με το κέντρο της πόλης, ήταν η γενέτειρα του πρώτου σύγχρονου ολυμπιονίκη Σπύρου Λούη.
ΗΣΑΠ Ειρήνη (8)Η αχανής έκταση της Καλογρέζας φάνταζε τότε ως το μακρινό χωρίο μέσα στην πρωτεύουσα. Ο κινούμενος με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο από το Ν. Ηράκλειο στην Κηφισία θα αντίκριζε δεξιά του μια μεγάλη έκταση με ελιές και λιγοστά σπίτια. Εξάλλου ο επόμενος σταθμός βρίσκονταν σε αρκετά μεγάλη απόσταση στο κέντρο του Αμαρουσίου.
Με την κατασκευή του Ολυμπιακού Σταδίου, δημιουργήθηκαν έντονα και οι συζητήσεις για την συγκοινωνιακή σύνδεσή του με τον οδικό ιστό της πρωτεύουσας. Αυτός ήταν και ο λόγος που παράλληλα άρχισαν οι εργασίες για την κατασκευής μιας ενδιάμεσης στάσης στο δίκτυο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Θα βρίσκονταν σε απόσταση 1,6 χλμ από το Ηράκλειο και σχεδόν 2 χλμ από τον αντίστοιχο σταθμό του Αμαρουσίου.
Το 1982 η Ελλάδα φιλοξένησε το 13ο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Στίβου στην Αθήνα. Οι αγώνες αυτοί είχαν αφιερωθεί στην παγκόσμια ειρήνη. Συνάμα, ήταν η πρώτη αθλητική διοργάνωση στο ολοκαίνουργιο τότε Ολυμπιακό Στάδιο Αθηνών. Αυτό το πρώτο και κορυφαίο αθλητικό γεγονός έμελλε να σημαδεύσει ιστορικά και το νέο σταθμό του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στην Καλογρέζα, που άνοιξε μόλις μια εβδομάδα πριν την τελετή έναρξης των αγώνων. Αυτός ήταν και ο λόγος που πήρε το συμβολικό όνομα «Ειρήνη». Σηματοδοτώντας δηλαδή την
συμβολή του αθλητισμού στην παγκόσμια ειρήνη. Αφού η χρήση του σταθμού ήταν κυρίως για τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Η θέσπιση του ονόματος ήταν πετυχημένη, και συνεχίζει να χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα.

eir_IMG_0611_big

Είναι ο σταθμός που φιλοξενεί τις χαρές των φιλάθλων, και τις κραυγές των οπαδών. Φυσικά ήταν ο σταθμός που ανέλαβε το μεγάλο βάρος στις μετακινήσεις την διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Αλλά και σε πολλές άλλες αθλητικές και μη διοργανώσεις.
Διαθέτει τρεις νησίδες αποβάθρες, χώρο στάθμευσης αμαξοστοιχιών και υ
πόγειο χώρο για την διακίνηση επιβατών. Μετά τα έργα ανάπλασης που έγιναν το 2004 φιλοτεχνήθηκε με συνθέσεις του εικαστικούς Ιωάννη Ψυχοπαίδη. Πρόσφατα υπέστη αλλαγές στην σιδηροδρομική υποδομή και εκσυγχρονισμό στα επιμέρους συστήματα λειτουργίας.
Ο σταθμός της «Ειρήνης» μαζί με αυτόν της «Ομόνοιας» έχουν την ιδιαιτερότητα να αποτελούν ξεχωριστά τοπωνύμια που δεν χρησιμοποίησαν παλαιότερες ονομασίας της περιοχής. Αλλά ουδέτερες και διαχρονικές κοινωνικές έννοιες.
Advertisements

Σχόλια

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s